Efektivní komunikace v sociálních službách
Cílem kurzu je získat znalosti a dovednosti v oblasti komunikace s lidmi a osvojit si techniky vedení rozhovoru (nadřízený – zaměstnanec, zaměstnanec – klient). Součástí kurzu jsou teoretické i praktické poznatky aplikovatelné do praxe.
Lektorské zajištění: Mgr. Markéta Gregorová
Pro koho je kurz určen: pro odbornou i širokou veřejnost, která se v rámci své práce či dobrovolnictví v sociálních službách setkává s lidmi, se kterými je náročné být v osobním kontaktu a komunikovat s nimi. Mohou to být klienti, jejich rodiny i přátelé, nebo to mohou být kolegové či zaměstnanci konkrétní služby. V rámci kurzu získáte teoretické i praktické poznatky o tom, jak efektivně komunikovat s druhými lidmi tak, aby se předešlo/zamezilo konfliktům na pracovišti, abyste uměli druhé vyslechnout, zároveň byli druhou stranou (vy)slyšeni a v ideálním případě došli ke vzájemné shodě, smysluplnému cíli, spolupráci, kompromisu či konsensu ve společné práci.
Kurz se nezabývá rozvojem komunikačních dovedností lidí/dětí s PAS, alternativní ani augmentativní komunikací!
Program kurzu:
9:00 - 16:30
- „Já“ vyjádření – jak vyjádřit své potřeby, svá přání, hodnoty a postoje tak, abychom byli (vy)slyšeni a pochopeni druhými.
- Rozvoj autenticity - jak poznat, co skutečně chci, co je pro mě důležité, čeho chci dosáhnout, kdo jsem, proč je v komunikaci důležité mluvit o svých potřebách a přáních, jakým vhodným způsobem dát ostatním prostor a zároveň sám sebe nenechat převálcovat druhými.
- Aktivní naslouchání - jak umět naslouchat druhým lidem a díky tomu s nimi efektivně komunikovat, rozvoj empatického naslouchání.
- Jak vést podpůrný rozhovor – nevhodné způsoby vedení rozhovoru (vítěz/poražený), jak komunikovat s člověkem, který si potřebuje postěžovat a jak s člověkem, který potřebuje podporu.
- Ověřování si pochopení sděleného, aneb jak nám v komunikaci škodí, když se spoléháme na své předpoklady, očekávání a domýšlení si nevyřčeného.
- Obtížná témata v komunikaci – jak je otevírat, kdy se jim vyhnout, kdy a jak se jim postavit čelem.
- Sebevědomí v komunikaci s druhými lidmi – sebepoznávací cvičení, seberozvoj.
- Přijímání a poskytování zpětné vazby na verbální a neverbální úrovni – rozvoj komunikačního stylu.
Středisko vzdělávání
Naše organizace se již několik let zabývá proškolováním personálu ve školských, sociálních i zdravotních službách.
Středisko vzdělávání NAUTIS
Vzdělávací kurzy probíhají na adrese školicího střediska: Závěrka 2369/14, 169 00 Praha 6
Vaše dotazy vám zodpoví asistentky střediska vzdělávání NAUTIS - kontakty